Syd Bali

Der arbejdes på In Salt

Vores tur til syd Bali var ikke den bedste del af vores tur rundt på Bali. Vi fandt dog trods alt nogle små fine steder, som jeg lige vil skrive lidt om – vi har dog hørt fra andre der siger det sydlige Bali er fantastisk, så måske vi bare ikke har været de rigtige steder!

Vi ankom til vores Airbnb hus der lå i et meget lokalt kvarter. Huset ejes af en Australier/Indonesien og hun var super sød og meget hjælpsom. Huset var rigtig fint, og der var gratis vandbeholder og et ekstra bruser ude i haven, hvilket er dejligt da der så ikke bliver så vådt inde på badeværelset, samt det er meget eksotisk at bade i alt det grønne. Det eneste minus var dog at vi havde meget besvær med at få internet. Så det med at skulle bruge en masse tid på at arbejde den sidste tid på Bali, blev desværre ret svært. Vi havde det samme problem i Lembongan så vi var noget nervøse for det var et problem med vore pc’er, da vores mobiler så ud til at virke. Vi kunne dog ikke dele netværk fra telefonerne. Vi fandt en af de lokale i området, der udlejede scooter og vi fik kørt ud og handle ind til morgenmad.

Dagen efter drønede vi ud for at finde et nyt SIM-kort, da problemerne måske skyldes at vi var løbet tør for data. Vi kørte ud for at spise frokost på en café jeg havde set skulle være god på TripAdvisor – og det var den også. Michael fik den bedste burger indtil videre på Bali og jeg fik nogle fantastiske spareribs med BBQ sovs. Det var så lækkert.

Og en super god burger

Virkelige gode spareribs

Vi kørte til Panang Panang Beach og nød udsigten. Vi ville finde et sted med god internet så jeg kunne få bestilt flybilletter, men selvfølgelig var det sted vi fandt, selvom vi valgte et dyrt resort, uden ret god internet. Så vi brugte det nyindkøbte SIM-kort og fandt derved ud af at computerne ikke fejlede noget, da det nu virkede fint. Det var det så dejligt at vide det ikke var en virus i vores computere. Vi havde stort set også tjekket alt. Det var en lettelse. Vi fik købt flybilletter og hotel til vores første overnatning i Manilla.

Hjemme igen fik vi talt lidt med venner og familie hjemme i Danmark. Jeg fik også booket Airbnb i Manilla, så nu er alt ved at være klart til næste tur.

Dagen efter tog vi scooteren hen til et 4 stjernet hotel der lå tæt på, det skulle være det højest beliggende hotel i nærheden, så der håbede vi at vi kunne få noget brugbart internet. Det lykkes, så vi brugte 6-7 timer på at arbejde, da vi manglede at lave en del efter masser af dage med “skod internet”. Vi stoppede lige så Michael kunne få en klipning. Det er ikke dyrt at blive klippet på Bali.

Michael bliver klippet   Kaffe i vores fine have

Næste dag kørte vi til Balangan beach. Vandet var dejligt varmt og der var gang i bølgerne. Der var også mange ude og surfe. Dog er der desvære meget affald i vandet. Plastik fra diverse produkter, så vi gad ikke svømme ret meget og tog hjem igen. God beslutning, da det begyndte at regne ikke ret lang tid efter vi kom hjem. Vi kørte op til en restaurant vi havde hørt skulle have hurtigt internet, “In Salt” hed den og her var der rigtig god internet, maden var god og billig og omgivelserne hyggelige.

Vores sidste dag på Bali gik med at drikke kaffe i sengen og få ryddet ud i vores bagage. Vi havde læst at Tigerair  er meget strikse med vægten i kufferten, så vi blev nødt til at tage en masse tøj på og har også ladet en del ligge til ejeren af huset. Vi tog så hen på “In Salt” igen for at arbejde noget mere.

In Salt er et hyggeligt sted
Vi er jo meget bagefter og uheldige mig, vores WordPress blog på travelingdanes.com driller, så jeg ikke rigtig kan gøre oplæg færdig. Der sad et ungt par fra Canada, der også rejste i længere tid. Hun var i gang med hendes speciale og han kodede, så han kunne arbejde men han rejse. Lidt lige som os. Rigtig hyggeligt at snakke lidt med dem og give tips til hinanden. Vi endte i et kæmpe regnvejr på vej hjem på scooteren og det var jo lidt træls, da vi skulle pakke det sidste inden vi gik i seng. Vi måtte stå lidt tidligere op og håbe det var blevet tørt til at kunne pakkes ned. Vores tur til syd Bali var måske ikke den fedeste del af vores tur rundt på Bali, men da vi jo har hørt der er steder der er fantastiske, må vi jo bare komme igen og give det det sydlige Bali et nyt forsøg!