La Union, Bauang, dejlige dage sammen med nye venner

Skøn solnedgang fra vores terrasse

Vi havde nogle skønne dage i Bauang, La Union tilbage i februar 2017. Så en masse og mødte en masse spændende mennesker.

Bus fra Manila til Bauang

Tog med bussen fra Manilla til Bauang. Vi havde dog et stop hvor vi skulle skifte bus i Baguio.

Lidt hektisk da det var en helt anden station vi skulle med bus nr. 2 Men sådan er Filippinerne. Første del var på første klasse. Dejligt. Anden bus sad jeg på bunden af en malerspand oppe foran ved chaufføren. Vi blev hentet at værten for vores Airbnb og fik tjekket ind sent om aftenen.

Udsigt fra vores lejlighed

Næste morgen blev vi mødt af denne udsigt. Vi stod op hver morgen og svømmede i dette skønne hav. Vi fik også dykket med en fyr der hedder Ian, som vi mødte på Bali og som bor et par måneder her på Filippinerne. Han gav os også en surfing time, da det er et godt sted at lære at surfe her ved La Union. Vi havde mange hyggelige stunder med Ian og Maria. Ian tog os med på mange af de steder hvor expats hænger ud. Michael og Ian tog på en topless bar og Maria og jeg tog på en videoke bar en enkel aften. Var dejligt med en sjov aften i byen.

På tur med Maria og Ian

De lokale busser der kører dig fra den ene by til den anden, billigt

Får morgenmad på det lokale sunset resort.

De første par dage havde vi ikke fået handlet ind, men der var et resort ikke langt fra hvor vi boede. Her spiste vi og så de mest flotte solnedgange.

Solnedgang

Det lokale madmarked

Skal du købe noget eller hvad.

Maria tog os med ud og shoppe på et lokalt marked, og så lavede vi mad sammen. Vi fik smagt en masse dejligt lokalt Filippinsk mad.

Maria laver traditionelt filippinsk mad til os

Fødselsdag på stranden

Hygger med lokalbefolkningen

Beachparty

En aften hvor Ian og Maria skulle komme over og spise, holdt en amerikaner, der boede i den samme bygning sin fødselsdag. Vi blev alle inviteret med og det var en super hyggelig fest på stranden.

Børn elsker at lege.

Hyggelig aften med vores venner

Vi fik også mødt en del af de Filippiner der boede lige ved siden af os. Supersøde og vi fik vores tøj håndvasket af en ældre dame der sad ved siden af og vaskede tøj for folk. Hun fik lov at vaske det hele, selv det der ikke var særligt snavset, så hun kunne tjene lidt penge og så gav vi lidt drikkepenge oveni.

Vores tøj bliver vasket

Tagterrassen blev flittigt brugt

Vi sad ofte oppe på tagterrassen, der sjovt nok ikke blev brugt meget af de andre beboer. Her havde vi en skøn udsigt, og blev holdt kølig af en let brise.

Maria og jeg får os en kold øl

Så skal der ud og fiskes

Bussen fra Bauang tilbage til Manila

Turen tilbage til Manila var lidt hektisk, da Ian havde lovet at hente os og køre os til bussen. Det blev pludseligt aflyst og vi måtte have fat i taxa stor nok til bagage. Da vi så ankom til busstationen, skrev Ian bussen var kørt og der ikke gik flere den dag. Der gik der panik i os. Vi havde jo flybillet til næste dag til El Nido. Heldigvis viste det sig at han ikke havde ret. Bussen var der stadig og vi kom med i den. Maria sad der allerede og vi satte os sammen med hende. Turen gik fint og vi ankom til Manila.